Det finns mycket att se i Sverige - Sverigedemokraterna i Västerås

Det finns mycket att se i Sverige

Du ska inte tro det blir sommar ifall inte nån sätter fart. Sverigedemokraterna i Västerås vill rikta ett stort tack till alla som kämpar på inom kommunens verksamheter. Hela linjen med direktörer, tjänstemän, chefer och medarbetare som gör sitt yttersta för att hålla verksamheten igång eller ställa om arbetet för att lindra smittspridningen. Trots att läget är ansträngt hoppas vi att alla får möjlighet att njuta av en riktigt svensk sommar med blommor i håret, myggor som surrar, sill och nubbe, sol och regn och kanske ett kvällsdopp i Mälaren vid någon av våra vackra stränder. För de som planerat för en utlandssemester och behöver skjuta upp den till senare blir det istället en möjlighet att utforska Sveriges fantastiska natur och kultur. Västerås har många sevärdheter som uppskattas av både unga och gamla. Varför inte göra en resa tillbaks i tiden och besöka Sveriges största privatägda träbåtsflotta med riktiga vikingaskepp, strosa genom gränderna på kyrkbacken, leta spöken vid Engsö Slott eller hänföras av Anundshögs stensättningar.

Och nu så har sommaren kommit, för jag har just tagit bort snön.

Erik Johansson (SD)

Gruppledare Västerås kommunfullmäktige